Axdata leveringsoversigt

Axdata leveringsoversigt

Med en samlet og et overskuelig overblik over alle åbne leverancer er det lettere at træffe de rigtige beslutninger.

Løsningen giver et hurtigt og enkelt overblik over varer, der ikke er modtaget og varer, der ikke leveret. Skærmbillederne gør det enkelt at søge, sorter og skabe det overblik du har behov for.

Rettidige leverancer ind og ud af virksomheden er nøglen til bedre kundetilfredshed, mindre lagerbindinger og forbedret likviditet. Er der forsinkelser er det muligt se hvad det betyder og at tage beslutninger der minimere konsekvenserne.

Leveringsoversigt | Kort fortalt

Modulet kan anvendes til at se følgende: 

  • Hvilke indkøbsordrer er ikke modtaget?
  • Hvilke produktionsordrer er ikke færdigmeldt og lagt på lageret?
  • Hvilke produktionsordrelinjer er ikke trukket fra lageret?
  • Hvilke salgsordrer er ikke leveret?
  • Hvilke projekter mangler at trække varer fra lageret?

 

Modulet understøtter sammenspillet mellem indkøb, produktion. projekt og salg.

  • Kan vi starte produktionen?
  • Hvilke materialer mangler for at kunne fuldføre produktionen?
  • Hvornår kommer de resterende varer på lager?
  • Hvilke vare mangler vi for at kunne levere projektet? Hvornår kan vi sende montørerne ud for at montere projektet?

Proaktiv | Leverings sikkerhed

Med løbende ændringer i leveringssituationen kan det være vanskeligt at træffe de rigtige beslutninger. Det er vigtigt for kunderne at de kan have tillid til at leveringssikkerheden er i top og afvigelser håndteres. Skulle der ske utilsigtet leveringsafvigelser skal leverandører rykkes, eventuelt alternative leverandører skal vælges, kunder skal informeres og projekter skal om planlægges.

 

Ved varemangel kan man blive nød til at foretage prioriteringer mellem leverancerne. Modulet muliggør at man kan se hvilke leverancer der kan delvist eller komplet leveres og man kan sorter efter leverancen værdi.

 

Det er muligt at definere leveringsområder indenfor bestemte lande og postnumre. På den måde er det muligt at lave transportplanlægning. Med leveringsområderne kan man optimere brug af eksterne transportør og samle forsendelser, der skal sendes samlet.

 

Det er ligeledes muligt at samle kunder i forskellige kundegrupper. Det kan bruges til at samle kunder der tilhører den samme kæde eller forretningsområde. I leveringsoversigten kan sorter og samle alle restordrerne for en kundegruppe så man har et samlet overblik.

 

Leveringsoversigtens Workspace giver en ledelsesinformationer og en mere overskuelig forretningskontrol.

« Vi har anvendt Axdatas løsning Leveringsoversigt i 7 år og det har forbedret vores leveringssikkerhed.»

–  Johanna Nilsson, Medema AS

Integrasjoner mellom partnere

Er du interesserede i Axdatas leveringsoversigt?

Vi hjælper dig hurtig i gang med vores leveringsoversigt i Dynamics 365 Finance.
Dynamics 365

Dynamics 365

I et marked, der bliver stadig hårdere, med øget konkurrence og høje krav til effektivitet og nøjagtige data, er det vigtigt at have et forretningssystem, der håndterer udfordringer og kan følge markedsudviklingen. Microsoft Dynamics 365 samler ERP-, CRM- og BI-løsninger i en Cloud-løsning, der forenkler og forbedrer dine processer.